Header Ads

5 Συμβουλές για την βελτίωση της επαγγελματικής σου εικόνας στο διαδίκτυο


Κάποτε ίσχυε ότι η δημιουργία ενός προσωπικού εμπορικού σήματος ήταν να  έχετε φτιάξει μια φοβερή επαγγελματική κάρτα και να έχετε προσλάβει έναν σχεδιαστή για να δημιουργήσετε ένα λογότυπο. Ίσως να το πήγαινε κανείς και λίγο πιο μακριά σχεδιάζοντας και κάποια αντικείμενα όπως μπρελόκ, στυλό, αναπτήρες κλπ. με σκοπό την διαφήμιση.

By Vassilios Canellos
Όμως, με την ανάπτυξη των κοινωνικών μέσων δικτύωσης και μιας όλο και περισσότερο εξατομικευμένης κοινωνίας, το brand που δημιουργείτε για τον εαυτό σας θα πρέπει να διέπεται από κάποιες άλλες αρχές προκειμένου να δείτε σοβαρά και μετρήσιμα αποτελέσματα.

Κάτι πολύ περισσότερο από ένα εμπορικό σήμα ή ένα εκπληκτικό λογότυπο - είναι ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζετε τον εαυτό σας online και offline σε δυνητικούς πελάτες ή σε υποψήφιους εργοδότες. Άλλωστε όπως πολύ καλά καταλαβαίνει κανείς, όλο το marketing στο προσωπικό branding περιστρέφεται γύρω από εσάς και την εικόνα σας προς τα έξω.

Έχουμε μάθει από μικροί να μην εμπιστευόμαστε τους ξένους. Αυτό είναι κάτι που μας ακολουθεί σε όλη μας τη ζωή. Οι διαφημιστές το γνωρίζουν αυτό και φροντίζουν να επαναλαμβάνουν την παρουσίαση προϊόντων στα μέσα ενημέρωσης ώστε μετά από καιρό να φαίνονται στο κοινό οικεία. Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση του προσωπικού branding.

Πάμε να δούμε λοιπόν με ποιον τρόπο μπορεί κανείς να δουλέψει πάνω στο χτίσιμο του προσωπικού του brand.

Τα πάντα ξεκινούν Offline
Η προσωπική σας προβολή δεν είναι άμεσα συνδεδεμένη με το Διαδίκτυο. Όταν φεύγετε από το σπίτι σας και αλληλεπιδράτε με ανθρώπους, βεβαιωθείτε ότι διατηρείτε μια θετική και επαγγελματική εμφάνιση σύμφωνα με αυτό που θέλετε να δείξετε προς τα έξω. Μεταφέρετε τις επαγγελματικές κάρτες μαζί σας γιατί δεν ξέρετε πότε θα τις χρειαστείτε. Οι άνθρωποι αγαπούν να υποστηρίζουν γνωστούς επαγγελματίες, και αν κάνετε μια καλή εντύπωση, θα είναι πιο πρόθυμοι να εξετάσουν τις υπηρεσίες σας και να σας προσλάβουν ή να σας παραπέμψουν σε κάποιον άλλον που θα το κάνει.

Δημιουργήστε την πλατφόρμα σας
Εάν πρόκειται να δουλέψετε πάνω στο marketing του εαυτού σας, θα χρειαστείτε έναν ιστότοπο για να δημιουργήσετε την πλατφόρμα σας. Ο ιστότοπός σας πρέπει να έχει για τίτλο το όνομά σας. Θα χρειαστείτε επίσης λογαριασμούς κοινωνικών δικτύων που θα σας αντιπροσωπεύουν. Μέσα από τον ιστότοπο σας θα επικοινωνείτε όλα σας τα ταλέντα, την εμπειρία σας, τις δεξιότητες σας και ότι άλλο θα ενδιέφερε έναν recruiter από τα γραφεία προσωπικού των εταιρειών.

Μάθετε καινούργια πράγματα και μοιραστείτε τα
Μόλις εντοπίσετε τον τομέα που σας ενδιαφέρει επικεντρωθείτε σε αυτόν. Μάθετε όλα όσα μπορείτε και γίνετε ξεχωριστός σε αυτόν τον τομέα. Δεν πρέπει ποτέ να σταματήσετε τη μάθηση. Διαβάστε, απορροφήστε και διδάξτε τους άλλους.Θα δείξετε σε όλους οτι γνωρίζετε το αντικείμενο σας αφού δεν διστάζετε να γράψετε δημοσίως.Δεν αρκεί όμως να μαθαίνετε. πρέπει να τα διδάξετε και να μοιραστείτε τις γνώσεις σας βοηθώντας και τους άλλους. Μέσα από άρθρα που δημοσιεύετε στον ιστότοπο σας ή στο Linkedin και από κοινοποιήσεις στα δίκτυα, θα σας διαβάσουν αρκετοί άνθρωποι που δεν ήξεραν καν οτι υπάρχετε.

Marketing περιεχομένου
Δεν μπορεί σαφώς να βγει ένας επαγγελματίας και να αρχίσει να λέει το πόσο καλός είναι. Μπορεί όμως να βρει θέματα που ενδιαφέρουν άλλους, για τα οποία γνωρίζει και να γράψει χρήσιμο και μοναδικό περιεχόμενο που θα το αναρτήσει στον προσωπικό του ιστότοπο. Το μοναδικό και χρήσιμο περιεχόμενο είναι κάτι που το αγαπούν και οι άνθρωποι αλλά και οι μηχανές αναζήτησης. Έτσι αν το κοινοποιήσει στα δίκτυα και κάποιος θελήσει να το διαβάσει, τότε αυτόματα μεταφέρεται στον ιστότοπο του. Παράλληλα το ίδιο άρθρο μπορεί να το ανεβάσει στον προσωπικό του λογαριασμό στο Linkedin προκειμένου να δώσει μια ώθηση επισκέψεων και σε αυτόν.Κάποια τμήματα HR κυρίως του εξωτερικού, κάνουν αναζήτηση υποψηφίων μέσα από keyword search. Φροντίστε να συμπεριλάβετε λοιπόν στα θέματα σας λέξεις που θα μπορούσαν να ενδιαφέρουν τον αλγόριθμο αναζήτησης για τον επαγγελματικό σας τομέα.


Ενημερώστε το βιογραφικό σας
Επανεξετάστε το βιογραφικό σας για να διαπιστώσετε εάν ταιριάζει με το προσωπικό σας brand. Βεβαιωθείτε ότι το βιογραφικό σας σημείωμα καθορίζει με ακρίβεια ποιος είστε και ότι συμφωνεί με τους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους που έχετε θέσει. Εάν αισθάνεστε ότι πρέπει να αφήσετε έξω κάτι ή να μετριάσετε κάποιες λεπτομέρειες μη σχετικές με τις παρούσες σας επιδιώξεις, δεν είναι τόσο κακό. Απλά κάντε το.


Εάν θέλετε να έχετε επιτυχία στον επαγγελματικό σας τομέα, η δημιουργία μιας προσωπικής online ταυτότητας δεν είναι απλώς μια επιλογή, είναι μια αναγκαιότητα. Αν επιθυμείτε να πάρετε μια προσφορά από κάποιον πελάτη ή να βρείτε μια καλύτερη δουλειά, η δημιουργία ενός προσωπικού brand  θα σας βοηθήσει να πετύχετε τους στόχους σας.

Όποιος κι αν είναι ο τομέας του επαγγέλματος σας, μπορείτε να δημιουργήσετε τις προϋποθέσεις ώστε να κάνετε τους ανθρώπους, όταν σκέφτονται τον επαγγελματικό σας κλάδο, να σκέφτονται αυτόματα εσάς.

Γράφει ο Βασίλειος Κανέλλος

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.